2e dag Alice Springs

13 november 2014 - Alice Springs, Australië

Vanmorgen 'uitgeslapen' en daarna er op uit. Eerst naar de post van de Royal Flying doctors, en daar een rondgang gemaakt langs meer dan 80 jaar vliegende EHBO. Erg interessant. Daarna naar de 'school in the air', hier geven ze les aan kinderen ( 106 in totaal die op farms e.d. wonen ) in een gebied van 1,2 miljoen vierkante kilometer, ongeveer centraal Europa. Dat ging vroeger alleen per radio, maar tegenwoordig via skype, en het huiswerk per e-mail. Degene die de toelichting gaf bleek een Hollandse uit Vught, en die wilde graag even Nederlands met ons praten. Toen naar de 'oude' telegraafpost die hier 140 jaar geleden werd ingericht bij de bron van Alice, de vrouw van de 1e radiotelegrafist, Alice Springs dus. Daarna op de Toddmall, de winkelstraat, een heerlijke lunch genoten. Met een temp. van 42 gr. vonden we het toen wel genoeg en zitten nu met een koud drankje bij het zwembad. Morgen nog een halve dag hier, en dan vliegen we om 17,30 u naar Cairns.

1. Vanessa:
    13 november 2014
    Erg leuk weer om te lezen. Goede vlucht morgen x
  2. Mieke:
    17 november 2014
    gelukkig zijn er nog zwemplekken genoeg bij deze tropische temperaturen :) geniet er maar lekker van.