van Erldunda naar Ayers Rock resort

7 november 2014 - Erldunda, Australië

Vertrokken om 09.00 u en het is nu al 30 graden. We zijn onderweg naar Ayers Rock waar het 40 graden is, dus veel water drinken vandaag. De afstand is niet zo groot, 250 km. Wij rijden door een heuvelachtig landschap met voornamelijk rode aarde, lage struiken en verder helemaal niets en de airco vol aan. Het is nog geen 10.00 uur en al 37 gr. Gisteren veel dode koeien langs de weg gezien, vandaag weer kangoeroes. We zijn aangekomen in ons hotel om 11.30 en het was 42 gr. het is een groot park en het is volledig vol geboekt , met vele nationaliteiten . Hebben een wasje gedraaid ,en de omgeving verkend. Heel veel water ingeslagen, met deze hitte kan je wel blijven drinken ( geen alcoholische versnaperingen ! ). Als de temperatuur boven de 40 gr is, zijn er verschillende tracks en lookouts gesloten. Er zijn dit jaar al 35 mensen overleden aan een hartaanval, door de klim over de Uluru. Daar beginnen wij niet aan. De berg is heilig voor de Aboriginals, dat moet je dan respecteren en niet toch doen. Vanmiddag naar de 1e uitkijk geweest met een blik op Uluru. Heet en erg veel vliegen, dus vlug een foto en een stukje film, en hup de auto weer in. Zitten nu met een glaasje in de kamer onder de airco, buiten is het niet uit te houden.

1. Mieke:
    7 november 2014
    niet alleen veel drinken, maar zeker ook voldoende zout nemen anders ga je alsnog onderuit. Ik spreek uit ervaring. Veel plezier nog vandaag. En keep it cool :)
  2. Corrie:
    7 november 2014
    prachtige foto`s weer, zijn jullie op je wandelingen slangen tegengekomen? ja, met die hitte even geen glaasje wijn.....
    goede reis verder.
  3. Vanessa:
    7 november 2014
    Wat een bijzonder avontuur alweer.. En hele mooie foto's. Geniet em maar lekker van. Xxx