van Coober Pedy naar Erldunda

6 november 2014 - Erldunda, Australië

We hebben gisteren een opaalmijn bekeken. Mijnschachten en een ondergrondse kerk. 80 procent van de mensen wonen ondergronds, vanwege de hitte die kan oplopen tot 50 graden . De Aboriginals wonen bovengronds. Het zijn armoedig geklede mensen met boze gezichten, je wordt er een beetje bang van, zo als ze kijken. Veel drank en gokverslaafden. In de gokhal van ons hotel zaten alleen maar Aboriginals. We zijn ook met de gids naar de Breackeway's geweest, een bergkam met vlakke top die 275 m boven de zeespiegel ligt, van een binnenzee die 3 miljoen jaar geleden is opgedroogd. Daardoor zit de bodem vol met fossielen van schelpen, zeesterren, kreeftjes, en inktvisjes. Hij is met ons ook langs een gedeelte van de Dog-fence gereden, een hekwerk van 5300 km om de Dingo's tegen te houden. Een soort Chinese muur maar dan van prikkeldraad. We zijn nu onderweg naar de volgende bestemming. Het is nu al 27 gaden, en waar we naar toe gaan is het 37 graden.We waren er om 15.30 maar de klok moest een uur terug. Omdat we in een andere staat waren aangekomen.We zitten heerlijk bij het zwembad in de schaduw. In de zon is veel te heet.Ons Motel en de camping zijn de enige accommodatie in een straal van 100 km. Maar wel een restaurant en bar. We hebben vanavond in het rest annex bar gegeten . Rien heeft met een groep jongens gebiljart, zij vroegen of hij mee wilde doen. Hij heeft goed gespeeld ondanks dat het 25 jaar geleden is dat hij gepeeld heeft.

1. Mieke:
    7 november 2014
    wat een bijzondere reis is dit toch weer! Leuk dat Rien het biljarten nog niet is verleerd en ik wens jullie een fijne voortzetting van deze droomreis. Dank voor de reisverslagen en foto's. x